Delta din Bucuresti

Groapa Vacaresti, asa-zisa delta din Bucuresti, trebuia sa fie un lac artificial pe Dimbovita, similar cu cel din Cringasi. Ceausescu l-a inceput dar n-a mai apucat sa-l si termine, din cite inteleg pentru ca treaba s-a dovedit mult mai complicata. Ar costa mult prea mult sa fie umplut prin pompare din Dimbovita, asa ca ar trebui adusa apa dintr-un lac de pe Arges de la 27 km distanta. Pentru Ceausescu, desigur, nimic mai simplu, a inceput canalul respectiv dar n-a apucat sa faca decit cam jumate, ca l-a prins poporul si l-a executat in 89. Bineinteles ca dupa aia n-a mai stat nimeni sa termine treaba, asa ca a ramas asa. Vezi detalii la

http://ro.wikipedia.org/wiki/Lacul_V%C4%83c%C4%83re%C8%99ti

Evident, Ceasca a lucrat in stilul lui propriu, in dispret total fata de oameni si proprietatile lor, asa incit a lasat mostenire o situatie juridica a terenului respectiv complet neclara. Si in stilul nostru binecunoscut, nu s-a clarificat nici pina in ziua de azi.
Tot raul spre bine. Din halimaua romaneasca, s-a intimplat de data asta sa iasa ceva minunat.
(Probabil cel mai original lucru lasat mostenire de Ceausescu, alaturi poate de Casa Poporului.)

Am fost acolo la inceputul lui iunie, auzisem despre delta si am vrut s-o vad si eu, parea clar ceva interesant.
Am avut parte de o zi superba. Niste nori superbi, numai buni de tras in poze. (Jur ca nu i-am luat din alta parte, tot ce se vede e exact ce-am vazut si eu.)
In rest, dupa cum stim o imagine face cit o multime de cuvinte, asa ca o sa le las pe ele sa vorbeasca. Eu doar o sa mai comentez putin pe alocuri.

Inca o chestie, locul e minunat, mirific, incintator, dar gunoaiele sint peste tot. Sticle si pungi de plastic, pachete de tigari, haine si pleduri vechi si multe altele asemenea. Asta asa, ca sa nu uitam ca sintem totusi in Bucuresti. (In poze nu prea se vad, ca desigur n-am insistat pe ele. Dar ma puteti crede pe cuvint.)

Panorama de pe dealul inconjurator, care e de fapt peretele de beton al lacului ce n-a mai fost sa fie. Desigur ca ar fi trebuit facuta o imagine panoramica, dar dupa cum am mai spus si alta data, posibilitatile blogului fiind limitate, am lasat 6 poze mai mici. Imaginea panoramica poate cu alta ocazie.
(Doamne, ce zi minunata am prins.)

Un grup de blocuri turn aflat linga Delta, la intersectia Dimbovitei cu sos. Mihai Bravu. O sa apara destul de des in montaj, reprezinta modernitatea:

Poteca printre stufarisuri:

Prima balta:

Modernitatea printre stufarisuri:

Primele pasari:

detaliu:

detaliu:

detaliu:

Din nou poteca printre stufarisuri:

O mica balta romantica:

Scena domestica intr-un copac, pozata ce-i drept de la o oarecare distanta:

O balta ceva mai mare si cu multe pasari. Pentru inceput vedem citeva zburind de-asupra stufarisului:

O insulita de pe balta, pe care colcaiau pasarile:

detaliu:

O pasare intr-un copac. Intii am crezut ca-i cuc, pentru ca l-am auzit tot timpul cit am fost in zona respectiva, cred ca vreo 2 ore l-am auzit incontinuu. Dar am cautat pe Net si nu prea seamana. Asa ca las in seama expertilor sa spuna ce soi de pasare era:

detaliu:

Din nou modernitatea printre stufarisuri:

Si de peste balta:

O pasare planind la suprafata apei, practic in curtea blocurilor turn:

Cea mai buna poza de pasare care mi-a reusit:

O mica panorama de pe marginea unei balti din interiorul deltei:

Citeva imagini artistice cu civilizatia vazuta de peste balta:

Panorama de pe malul inconjurator, din partea opusa:

Vedere de ansamblu (usor impresionista) de pe malul inconjurator:

Un plan ceva mai apropiat:

Vedere de ansamblu din acelasi loc, inspre grupul de blocuri turn:

Prim-plan cu blocurile turn vazute peste balta. In fundal desigur Casa Poporului. Asa ca avem cele 2 proiecte originale ale lui Ceausescu in aceeasi imagine:

Pe drumul de intoarcere. Poteca pe coama dealului inconjurator, cu Delta in stinga si Dimbovita in dreapta. Poate cea mai frumoasa poteca din Bucuresti. Din pacate imaginea da doar o palida impresie de cum aratau lucrurile:

In final, trebuie sa mai spun ca am avut si o mica nemultumire, si anume n-am vazut si eu nici macar un sarpe, o sopirla sau o broasca testoasa. Am inteles ca sint, zice si la Wikipedia. Le-am cautat peste tot dar n-am gasit. Am dat in schimb peste niste pescari care m-au asigurat ca sint. Asa ca asta e, ghinion. Poate data viitoare, ca am de gind sa ma mai duc macar o data vara asta.

28 august:

Cum spuneam, am ajuns din nou pe-acolo acum citeva zile, inainte sa se termine vara.
N-a mai fost chiar la fel.
Intii ca n-am mai prins o vreme asa frumoasa, acum era innorat. Ciulinii infloriti pe care vroisem sa-i fotografiez data trecuta si mi se terminasera bateriile acum erau ofiliti, si aia care nu erau aveau florile in alta nuanta, nu mi-au placut la fel de tare. Si tot n-am vazut nici un sarpe sau sopirla. Ceea ce ma asteptam oarecum pentru ca nu prea era soare.
Altfel, interesant, se vedea ca multe balti mai mici secasera. Citeva foarte mici chiar de tot, altele doar partial, se micsorasera vizibil. Am umblat putin pe fundul uneia.

Una din baltile mici care secasera partial:

O balta mare, asta nu era secata:

Erau si 2 corturi (cam jalnice, dupa cum se vede in urmatoarea poza). Presupun ca erau ale unor pescari de-acolo.

O mica reusita tot am avut, m-am urcat intr-unul din blocurile turn si am fotografiat delta de sus. Era un asa-numit showroom de vinzari, unde iti prezentau apartamentele disponibile. Asa ca m-am dat drept potential cumparator. Trebuie sa recunosc ca aveau o vedere magnifica la etajul 20, nimic de zis. Nu doar asupra deltei, si inspre restul orasului.

9 octombrie:

M-am nimerit din nou pe-acolo. Pe asta nici n-o planificasem, dar s-a ivit pe neasteptate o ocazie si n-am zis nu. Vroiam s-o vad si toamna, de fapt in vara tirzie. Si a si fost o vreme de vara tirzie, o zi calduta de octombrie cu mult soare, numai buna pentru asa ceva.
Nimic special de relatat. Sigur, octombrie, culori de toamna prin copaci si pe cimpie. Stuful se cam uscase. Pasari tot am vazut destule dar parca mai putine pe balta. (Ar fi interesant de stiut de ce nu sint totusi mai multe. O teorie era ca le maninca tiganii.)
Citeva poze vor reda zic eu foarte bine atmosfera foarte placuta.

Acest articol a fost publicat în Uncategorized și etichetat , , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

Lasă un comentariu

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.